onsdag 17. oktober 2012

Høstferien er over!

Denne høstferien har jeg vært i Molde og besøkt min gode venninne Elisabeth. Det har vært en fantastisk uke med godterier (urk!), spill, tøys, tull og MOPIA! For de som ikke har fått det med seg (som jeg ikke forventer noen har, sånn egentlig), Mopia er meg og Elisabeths fantastiske fantasiverden. Det er for det meste ikke så seriøst, men vi håper at det blir noe virkelig kult av det en dag. I grunn er det (i mine øyne) en verden med potensiale for flere, uavhengige historier.

Selv fordrar jeg ikke historiekontinuerende tv-serier, for de kaster bort så mye av tiden min. Så min tanke er å bruke universet til opptil flere langfilmer eller tegneserier som ikke er avhengige av hverandre, og som heller ikke presenterer massiv bruk av overkill-slåsskamper, styrke og eksplosjoner og alle de alt for ekstreme greiene de bruker i dagens filmer (F.eks likte jeg ikke den siste batman-filmen - mye på grunn av en upassende plot twist, ulogiske bad guys og spesielt mengden masseødeleggelse)

Apropos overdrivelser, har vi brukt et par timer foran TV'n og spilt Xbox. Vi spilte Portal, det er nå en ting. Men vi spilte også et spill ved navn "Soul Calibur V"

Hva kan jeg si?

Japan har ikke den fjerneste idé om betydningen av ordet "overkill".
Storyen er forøvrig drit, men DET ER FRYKTELIG ARTIG Å LAGE KARAKTERER DER ÅHÅHÅ! Tho, fy så muskuløse alle er. Det er helt sykt. Og litt stygt.

Elisabeth synes det er så greit med meg og nye spill, for jeg bare masher alle knappene til jeg får hangen på det. Også knuser jeg henne. Haha.

(Se de fine leggvarmerne på armene mine som jeg fikk i bursdagsgave av Elisabeth!)


Jeg og Elisabeth har fått diskutert masse, og bygget mer på kloden vi regjerer. Blant annet har vi kartlagt den ene siden av den, men den får ingen se. Ennå. Mye fordi jeg er for lat til å scanne eller ta bilde av det, men eh, det er ikke klart ennå.

Elisabeth viste meg ei tegning som jeg visstnok tegnet i desember i fjor. Den husket jeg ikke å ha tegnet i det hele tatt, men jeg kjente den igjen. La meg gi en introduksjon; noen vet kanskje litt om disse to karakterene, men for sikkerhets skyld forteller jeg litt om dem;

Denne har dere sett før!
Denne lagde jeg på sånn fem minutter!




Til venstre: Raymond. Han er en bitteliten gaupedude på snaue 130 cm i høyde. Bitter, god med pistoler og relativt lett å fornærme. Han omgås en gjeng landkrabber av pirater, er fysisk udugelig til det meste på sjøen og hater både vann og fisk.




Høyre: Keick. Rottefyr. Raymonds bestevenn, superhøy (190 eller noe) og stort sett happy. Ganske treg til å skjønne enkelte ting, men sterk og stor og har en lett fobi for gnagere. (Dette er utgangspunktet, jeg har ikke ofret disse karakterene alt for mye i det siste)






Forhåpentlig har noen fått et lite inntrykk av hvordan disse to er (det er i grunn en noe uoriginal mix, men eh). Hvis ikke er jeg en ganske dårlig inntrykker. Og uttrykker. Øh.
Uansett, dette er  tegningen fra desember i fjor (jeg fikk ikke skannet den, så her er et foto, "lettere" redigert for videre klarhet):


Spesielt liker Elisabeth hvordan den lange fletta bare trosser all gravitasjon. Og dere merker sikkert at navnet "Keick" minner mye om det engelske ordet "Cake". (Yup, jeg er dronning av det innlysende!)

Min respons til dette?

"Jeg må lage en remake!"

Så jeg satte meg ned og begynte å tegne, sånn uten videre. Også på et A4-ark, skammelig! Fargelagt med Elisabeths copic tusjer.

Dette er en innscannet fargekopi sånn egentlig. Jeg hadde ikke originalen for hånden akkurat i dag. Men jeg har litt foto av prosessen...


Var selvfølgelig i gang med å tusje før jeg fant ut at jeg skulle ta bilde. Bedre sent...



Elisabeth har ikke så mange tusjer, så jeg måtte improvisere. Selv om tusj på Nille-ark er ganske interessant å drive med.

Ha-ta-ta-tadaaa~

Dette var selvfølgelig noe jeg jobbet på gjennom høstferien. Derimellom ble det tid til kjempemasse annet. De bor sånn en times kjøring unna Molde, og jeg har lært at tydeligvis kan du kjøre hvor som helst og likevel komme dit. Flaut nok har det gått en del penger... og ikke på hobbyartikler. Før i tiden var ikke jeg så veldig  interressert i hverken klær eller sminke. I videregående fikk jeg sansen for gult og rosa. Har aldri hatt sans for mer sminke enn mascara en sjelden gang, for anledninger av ymse slag.

Merk den fantastisk feminine sminken og
forestill deg den limegrønne fretexjakken under etter tubeskjerfet
og tenk deg at du ser meg og undrer om jeg er rømt fra et teater
Jeg har kjøpt masse sminke. FFFFFFFF. Ok, jeg kjøpte en blå eyeliner og noe øyenskygge, masse neglelakk og diverse....  Og klær har jeg kjøpt og.. og.. Uff, jeg skammer meg nesten litt. Men fargene var så fine! Og jeg fant noen fantastiske fjærøredobber til 17 kr paret (de kostet opprinnelig 69 kr, haha). Og glitter har begynt å selge tubeskjerf - gjett om jeg friket ut da jeg så at de bruker gult og rosa i samme plakaten! Aaaaaargh! Jeg blir redd det blir -in- med sånt, selv om jeg i grunn ikke bør bry meg. OH WELL. Kjøpte et rosa skjerf, ønsker meg et gult et!

SÅ, dette er bare sinnssykt jentete og sinnssykt syre i fargene, men det var bare så fabelaktig. Skammer meg nesten, men det var en fryd å se neglelakk i annenhver gul og rosa.

Synes synd i eventuelle hankjønn som leser gjennom dette. Ha.
MEN JEG FØLTE MEG SÅ JENTETE FABULOUS!

Nuvel, det har skjedd litt mer enn som så, også før ferien.

Og mer skal det skje; I neste uke reiser hele skolen til London for å være på London Comics Expo! I grunn er jeg ikke alt for interessert, men jeg har ikke vært på det, så hva vet jeg. Kanskje jeg skal løpe til Neil Gibson og rope BÆ-Æ-ÆH! Dog, det blir gøy å dra til London! Jeg har ikke vært der siden klasseturen i tiende. Også har jeg noen pund igjen fra den turen som jeg bør få svidd av.

Jeg vet i hvert fall at jeg skal få kjøpt meg gule converse, kanskje et par blå også. Eller limegrønn. Eller alle tre. Eller ikke.


Ellers, før ferien... Jeg og min roomie Embla har laget et romskilt til døra vår!


Dere skulle sett oss når vi hengte det opp. Alle som ikke er nerder på Photoshop vil ikke ane hva som var så moro - alt sammen er festet med tack-it. Først når vi hadde festet alt, oppdaget vi at skiltet var litt skjevt plassert. Hva gjør vi?

SELECT LAYER

NUDGE
NUDGE
NUDGE
NUDGE
NUDGE
NUDGE
NUDGE
etc


Dette var i virkeligheten døra vår, men da vi tøyset med FREE TRANSFORM... ROTATE...
Vi måtte løpe inn på rommet og le fra oss, det var så vittig!

SELECT... CUT

PASTE

Jeg har veldig lyst til å printe ut et photoshop screen og lime på døra der historien vises ved siden av.


Forresten, muttern hennes Elisabeth er bare amazing. Mens jeg var der spurte hun om ikke vi jentene kunne dekorere noen glasshjerter med glassdeco. Selvfølgelig! Det var gøy. Jeg tegnet mitt eget mønster å gå etter, et mønster med Dorf. Jeg glemte beklagelig å ta bilde av det ferdige hjertet, men her er mønsteret mitt:

ドロフ!
 Dette får være nok for nå - jeg har litt flere småting å skrive om, men det får bli neste post. Vi har på skolen jobbet med å illustrere greier fra Thorbjørn Egner og bruk av akvarell! Men mer om det neste gang. Hei og hå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar