søndag 11. november 2012

Litt av ei uke - og litt nytt av tegninger

Denne uka har vær skikkelig sær!

Nå har dagene så å si smeltet sammen for meg, så jeg husker ikke hvilken dag ting skjedde, men jeg husker rekkefølgen...

Ene dagen... Jeg og roomien min gikk for å spise frokost, trøtte og sløve. Uttafor hovedinngangen var det påtent masse utelys. Jeg og Embla bare "Huh, hva for slags satanistisk rituale er utført her?" - mer rakk vi ikke å vitse om det, for da vi kom inn måtte vi "oppgi navnene våre" til "resepsjonsdamen" som så henviste oss til et bord. Og "ord for dagen" inneholdt noe blah om Jesus (jeg leste det ikke).  Alle lærerne var ikledd kelnerklær, animasjonslæreren satt og spilte beroligende piano og vi fikk tildelt meny med bestillingsalternativer med egg og karbonade. - Jeg var ekstra trøtt, og virkelig ikke klar for noe annet enn min morgenlige müsli... Men det gikk seg til. Vi fikk til og med kakao!

En annen dag våknet jeg til brannalarmen. Jeg fomlet på meg det jeg kunne finne (topp og skjørt og det var det), vekket Embla og stakk ut. Brannøvelse. En time før vi egentlig skulle opp. Litt gretne, supergroggy, hele gjengen. Samtidig priste jeg meg lykkelig for å ha lagt meg tidligere kvelden før. Rektor forklarte at det var brannøvelse, og at selv om de ikke tok tiden, kom vi oss alle ut på rekordtid. (Det sier de sikkert til alle)
Jeg var smågretten, men ikke så mye. Rektor sa at de som ville legge seg igjen kunne det, men for de som ville, var det kakao og kake i spisesalen. Solgt! Det var sinnssykt gode brownies ♥

Lørdager har vi seminarer på skolen. Ord for dagen var.... vel, så som så. Hu som hadde det snakka om det å være elsket. Og ingen elsker oss vel mer enn-
"Mamma og pappa", tenkte jeg.
"Gud", sa hu.

Der falt jeg av.

Seminaret var en fyr fra forsvaret som snakket om utdanningsmuligheter og slikt. Han også snakka litt om gud og at han var troende osv. (Har vært i afghanistan og greier)

Jeg merket at jeg fikk min dose denslags for den dagen.

Men så, noe annet også. Som valgfag er jeg med i en elevgruppe som driver med musikk. Det er skikkelig gøy - og i går hadde vi en halvtimes konsert med disneysanger. Jeg sang som solist "You'll be in my heart" av Phil Collins. Veldig fin sang fra Tarzan. Fikk et gjensyn med nervevibrato på stemmen når jeg stod der alene på scenen.

Etter det viste vi Den lille havfruen. Jeg har egentlig ikke sett den så mange ganger før, men jeg oppdaget at den er faktisk ganske så vittig!

Og det er i grunn et suma sumarum av uka... ellers har jeg tegnet litt, jeg har prøvet ut tegnearkene mine som jeg kjøpte på London Graphic Centre - ei blokk med bristol board. Det var herlig å tegne på. Jeg har ikke fått fargelagt ennå, men jeg planlegger å fargelegge den med tusj.


Jeg skjønner godt hva folk mener med at tegningen mister noe når man visker ut skissen... Heldigvis har jeg tatt rikelig med kopier!

Ellers har jeg så vidt skisset en mindre versjon av Aurora Volare - litt sånn chibi-aktig, men ikke akkurat noe enklere. Bare mindre jobb. Den arbeider jeg med nå i dag, er spent på om den blir ferdig i dag, eller om den settes på vent sammen med alt annet jeg skal få gjort.



Ellers har jeg i det siste hatt en del å tenke på - det er nesten så jeg får prioriteringsproblemer snart, men jeg tror jeg har orden på sakene.. Spesielt nå, som jeg ikke trenger å tenke mer på disneykonserten.

- Superhelt/-skurkoppgave (Jeg presterte å heller lage noe som likner på et PRODUKT av en superskurk)
- Bibeloppgave (Noen som har et bibelvers å foreslå at jeg illustrerer?)
- Brosjyre (Til tegneserielinja, må levere utkast i dag)
- Tegningene til alle som kjøpte på auksjonen (Det dummeste jeg kunne funnet på)
- Lage logoforslag til bjerkely (Logoen de har nå er ikke noe fin og fy, som det snyltes på meg... samtidig... Jeg gjør det av.... sympati. I det minste kan jeg putte ting på CV-en min)

Jeg tillater meg å poste skissa til brosjyren, siden det likevel bare er et førsteutkast. Meeeen kanskje jeg bør sensurere teksten? ...Æh. Neh, det går seg til, er tross alt ikke sikkert det er slik de vil ha det.


Jeg er spent på om de liker den. Men nå skal jeg jobbe videre på min lille Aurora Volare. :) Den ser dere definitivt mer til senere!

1 kommentar:

  1. Fine ekornet i brosjyra med mange flotte bilder til teksten. Jeg gleder meg til og se det ferdig!!!! Og fine tegningen av nordlys-"monsteret" ditt som jeg har blitt veldig glad i og som jeg alltid kommer til å tenke på hver gang jeg ser et nordlys.
    Håper du ikke blir overarbeidet, men prioriter de oppgavene du føler gir deg størst utfordring, så lærer du forhåpentligvis noe. Stå på!

    SvarSlett