mandag 3. desember 2012

Min superhelt - Grammatica

Jeg er ferdig med superheltoppgaven min! Da er det endelig ute av bildet. Juhu!

Til tegning og teksting har jeg brukt dyppepenn og indiablekk - og jeg har funnet at jeg må bruke noe annet til teksting, for dere vil merke en del kronglete og merkelig skrift. Nettserierfolka anbefalte meg å bruke speedball-spiss til dyppepenn, eller filttusjer. Filttusj er det jeg kar brukt til vanlig, men bare for å teste dyppepenna mi gjorde jeg det slik.
Vær forresten glad dere slipper å se originaltegningene; jeg har korrigert linjer og mye, mye annet, samt fylt områder med sort i photoshop. Så både tekst og tegninger er mye verre originalt sett...  
Også endte jeg med å leke med screentoner i PS. Kanhende det er noe overdrevent, kanhende det passer - det får bli opp til dere. :)
Jeg blir trist av at jeg ikke fylte sorte områder tradisjonelt denne gangen - originalene blir jo så mye penere da. Men siden det hastet bestemte jeg at jeg fikk spare blekk og tid og heller la digitale medier gjøre jobben.








Det synes beklagelig på tegningene at dette var en hastet oppgave - samtidig er jeg ikke så lei for det, for superhelter interesserer meg ikke så mye at det gjør noe... Her er en lett GIF av side 1, original og screentonet, så kan dere se hvor jeg har korrigert osv.:



MEN: Selv om denne oppgaven er hastet, sier jeg ikke nei takk til tips og triks, og kritikk, ikke minst. Jeg blir kjempeglad for å høre om det gjelder bildekomposisjon, bobleplasseringer, bruk av screentoner eller omså komposisjon av hele sider.

Håper dere liker den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar