mandag 10. desember 2012

Tegn dette på nytt!

2006 er året jeg ble introdusert til photoshop. Kanskje så tidlig som sent i 2005, men bildene jeg har er fra 2006. Nå, på internett florerer det massevis av meme-er og ting å gjøre - blant annet en som heter "draw this again". Ja, gjett. Jeg ante fred og ingen fare, vimset rundt i mappene på min eksterne harddisk - og endte i de dypeste arkivkrokene i 2006-mappen.

Resultatet?


Hva kan jeg si? Originalbildet inneholder de tre største tabu innen digitaltegning!

  1. Lens flare
  2. Photoshop basic grass brush
  3. Dodge tool
Nå, ved å utnytte disse verktøyene på rett måte, er det ingen skam å benytte seg av dem, det skal sies. Jeg bruker selv både "dodge" og "burn" når jeg tegner digitalt, primært for å finne til farger og høyne kontraster. Og det hender at jeg bruker mine egne gresspensler i photoshop - dvs, den originale kan faktisk også brukes litt; ved å fikse på innstillingene slik at gresstråene ikke peker samme vei og være mer selektiv på fargene hender det at resultatet blir brukbart.

Den nye versjonen er langt fra helhjertet tegnet. Men en ting jeg liker med den, er at jeg faktisk fikk med det nokså individualistiske hårstrået som stikker opp fra toppen av hodet!




Jeg gleder meg til 2018, når jeg finner dette igjen.

Vil du gjøre dette?
Den blanke originalen finner du her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar