søndag 5. mai 2013

Jeg ser døde reker!

En kveld satt jeg og min adoptivdatter fra Nigeria, Linur sammen i internatstua. Det ble en fortreffelig Far-datter-kveld. Jeg satt og tegnet, funderte på karakteren min Cargo. Jeg spurte henne om det kunne vært kult om han så døde folk eller noe liknende.

"Han kan se døde reker!"

Åherremin. Denne setningen eskalerte gjennom hele kvelden, og det går ikke an å beskrive hvor hardt vi lo etter hvert som det ble seinere og seinere. Jeg endte med å tegne en køddeside med dødsguden Carlos i hovedrollen:


Fytti. De førgående skissene var ikke stort bedre eller mer forståelige heller.



-Må forresten beklage at kvaliteten på disse er helt i møkka; skjoleslutt nærmer seg, og mediabygget er stengt - så jeg får ikke scannet noe. Kamerabilder denne sommeren, med mindre jeg finner ut hvordan scanneren hjemme funker! Åjadda!

Her, ha en barnedrakir!


Embla er forresten en genial knupp, og har tegnet et nydelig portrett av oss to - som jeg har fargelagt.
Dette er så definitivt oss på en prikk!


En kveld ba jeg også henne om å tegne Cargo - fordi hun skulle øve seg på herrefysikk.
En bitter anger gnager meg intenst og smertefullt i baken....



Tror jeg skal satse på korte innlegg som dette fremover - det er litt lettere å lage enn de der lange tulleinnleggene. Men gled dere - tisideren min er ferdig, og det er på tide å vise den fram! 




6 kommentarer:

  1. jeg vil også ha en rekehund.
    den var søt!
    men den lukter sikkert enda værre enn vanlig hund, da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ajj, spesielt de daue... det har jeg ikke tenkt på. MEN TENK Å RI PÅ EN REKEHEST 8D

      Slett
  2. OKAY JEg SÅ IKEK DENNE I GÅR, JEG ER BEKYMRET FOR DIN MENTALE HELSE
    JEG LER IKKE I DET HELE TATT PÅ ANDRE SIDEN AV INTERNETTET
    -knis-

    SvarSlett
    Svar
    1. :'D SYNES IKKE DU AT CARLOS MÅ HA EI REKEBIKKJE?

      Slett
  3. Truddeliduu~~ rekeduur!!
    Åh, Regine, min vakre, særdeles nydelige, psyke, flinke lille ting av alt som er godt mello himmel og jord og det som måtte befinne seg før og etter. Jeg savner deg. <3 :'''''''<
    Jeg reker til månen å håper du har det bra!!!

    (Jeg lo så når jeg fant dette innlegget, også kom det en liten tåre fordi vi var så geniale den kvelden!!) Håper alt er bra med deg <3

    SKAFF DEG FACEBOOK DIN ROGN.

    SvarSlett
    Svar
    1. AHahahahaaa aww, Min skjønneste Linur, jeg savner min favoritteste datter fra Nigeria så meget selv ;W; Vi må rekes en gang! Men ahh, månen! Tenk at vesle reka mi er blitt scampi <3 Stolt av deg!
      (All cred til deg for de rekene ass!)

      Og FACEBOOK FRISTER MEN ELLERS TAKK ASSA, hvis noen vil ha kontakt med meg får de si hei her på bloggen :'O SLIK SOM SØTE DEG <3

      Slett