fredag 27. september 2013

Endringer i sving

Det er så kjekt å ha ei rolig uke nå før vi starter for alvor. Jeg får tid til å ordne saker og ting!

Hjemmeoppgave: Kortfilmanalyse

Denne uken fikk vi vår første teorioppgave; å analysere en kortfilm av svenske Jonas Odell: "Never like the first time". Hva kan jeg si? Jeg ville heller analysert "The Reward"! Jeg er møkk lei sex som tema, spesielt med alkohol innblandet, og SPESIELT på svensk! Ikke at jeg har noe mot svensker, men siden "fjorton suger" har jeg fått et noe skjevt bilde på både svensk og norsk fjortisungdom. (Selv om i hvert fall 70% av det sikkert stemmer!) Jeg får følelsen av å ville gi opp menneskeheten, sette fyr på alt og FLIPPE UT AV EKSISTENS.
[Illustrasjon av regine som gjennomfører nevnt prosedyre]

Jeg kom meg gjennom det. Men er usikker på om jeg burde hatt med min personlige mening i analysen.

Tegneseriestøff!







Okai, så jeg ble utålmodig, og lagde meg to nye blogger kort tid etter at jeg hadde luftet ideen om blogg til tegneseriene. Egentlig, det eneste jeg trenger når jeg lufter en idé, er ett eneste lite klarsignal fra publikum. Én mente det beste var å lage egen blogg til serier, og da gjorde jeg det. Disse bloggene er lenket til via menyen oppafor her! Bloggene linker til hverandre (også denne), så det er på en måte innen samme siden, bare at addressen er annerledes. Dette løste for så vidt også problemet med at jeg gjerne skulle hatt serier på hver sin "page". Hurra!


Seriene legges ut både på norsk og engelsk, slik at eventuelle internasjonale også får sjansen til å titte på det.



Fattern & Meg kommer til å legge ut gamle striper nå i starten, så den serien får ikke noe nytt før til neste år.

The Crappies, på den andre siden, begynner med på en måte nytt støff fra Sødag av! Jeg skal fargelegge og tegne videre på stunt-prosjektet, men før det kommer det to ting: En gammel stripe, og en aldri-før-publisert liten side jeg tegnet i 2011 en gang. Jeg.. øh... har ikke noe å si til mitt forsvar. Unnskyld.
Foreløpig har seriene kun eget banner. Jeg tror jeg skal beholde fargeoppsettet slik det er, men kan hende jeg lager separate bakgrunner etter hvert. Jeg vet ikke, men det funker så langt helt greit.



Four weeks of hell

Neste uke bryter helvete løs! Og gud, er jeg spent! Nå har jeg mast om dette så lenge, og nå skjer det faktisk! Hvis jeg lever til neste uke skal jeg prøve å fortelle litt det vi driver med. Det jeg er mest spent på, er om jeg får tid til å lage serier på siden.

Karbonkrøll

Hva karbonsøl angår, har jeg ennå ikke fått orden på sakene. Først må jeg få struktur på seriene og sånt, så det tar mye tid. Foreløpig har det ikke blitt så mye tegning heller, men jeg skal prøve å satse på å bli flink til å skanne inn tegninger og ta vare på ting etter hvert som jeg tegner noe jeg blir fornøyd med (Det er den ene regelen jeg har for KS: Jeg skal være FORNØYD, og tegne fordi jeg HAR LYST til å tegne, kontra tegne noe for å FYLLE OPP. Nemlig.)

Showreel er ute!

Omsider fikk folk lasta opp showreelen med materialet klassen min kom opp med :D Så nå kan dere se hva resten av klassen min også har gjort!



Synes alle har vært riktig flinke, og ser fram til videre animasjonsprosjekter nå til neste uke! Jihuu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar