fredag 18. oktober 2013

Andre øvelser i Helvetesuke #3

Vi har fått strukket ut litt andre muskler enn animasjonsmuskelen denne uka. Det gikk i å skrive et ettminutts manus om sola, og storyboarde det. I frykt for at jeg skulle bli nødt til å bytte historie med noen, fant jeg på noe som ikke ville bli så farlig om noen andre gjorde. En noenlunde lønnsom førevar-takktikk, men ikke når jeg ikke helt har en brennende flamme for manuset selv.

I tillegg har jeg vansker mellom å balansere mellom hva som er enkle, relativt raske tegninger, og klare, tydelige tegninger.

For å slappe av før kvelden i går, doodla jeg en liten skisse av Ella.
Jeg merker sterkere og sterkere hvor lite jeg liker digital tegning - siden data er en vidundermaskin som gjør masse tenking for meg, forventer jeg visst også at den skal gjøre tegningene mine for meg.

Men det gjør den jo ikke.

Følgen av det blir at jeg ikke gidder å prøve å tegne noe ordentlig, jeg blir utålmodig og hater alt jeg ender opp med. Bortsett fra de gangene jeg faktisk får til, og gjør et bilde ordentlig ferdig. Men det er sjeldent.

Nå har vi laget animatic til våre historier, og min trøst er at jeg nok ikke er den eneste som er misfornøyd med arbeidet mitt. Selv med tid til overs, følte jeg ikke for å mekke videre på videoen. I stedet øvde jeg så vidt litt i Photoshop igjen.


Det er ikke fantastisk, men det var en øvelse. Cargovski, jippiii! Jeg kan se at jeg har tatt innflytelse av Veien til El Dorado, med ansiktskonstruksjonen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar