mandag 27. januar 2014

Film til inspirasjon


De siste to ukene har vi drevet med eksperimentell animasjon. Det var ikke akkurat de mest interessante dagene i løpet av studiet så langt, så jeg tok meg litt tid til å gjøre forskjellig.

Jeg tenkte at det vil være lurt å komme i gang med konsepttegninger av fremtidige historier som jeg vil lage. Dermed lekte jeg meg med photoshop og klarte å skape en noe mer vellykket stemning enn i bildet publisert i forrige post.

Fjellet er Teotind, jeg har tegnet det før. Her skjer den til nå eldste av de "moderne" historiene fra Mopias tidslinje. Med eldst mener jeg ikke at jeg har hatt historien liggende lenge, men at det er den som hender tidligst i Mopias "moderne" tidsregning.

Jeg tenker at når jeg for alvor begynner å jobbe med historiene, kommer jeg til å jobbe uavhengig av kronologien, slik at lesere får vite ting i en alternativ rekkefølge. Litt sånn Star Wars-oppsett, eller noe i den duren.



Klassemiljøet på klassen er som tidligere nevnt fremragende - og vi har gått i gang med å se film hver søndag. Og jeg blir skikkelig inspirert! I går så vi "No country for old men" og "Akira". I No country ble jeg virkelig imponert av å se alle de forskjellige ansiktene. Alle fjes var så utrolig forskjellige - Dette ga meg en utrolig inspirasjon til å bli bedre til å tegne ansikter mens jeg ferdigstiller tegneseriemanuset til det jeg håper blir maks en tisider.

Jeg merker utrolig godt at å se på filmer gir inspirasjon - selv spillefilmer. Kanskje spesielt spillefilmer... Jeg skal ikke sette noen regel på det, for alle filmer er så forskjellige, sånn sett bort fra alt det "la-oss-lage-en-historie-etter-modellen-uten-å-ha-noen-god-historie-skrammelet som hollywood spyr ut for det meste.

Nå til uka begynner vi med analog cutout. Det håper jeg blir spennende. I tillegg gleder jeg meg til å begynne med krokitegning i neste uke. Alt går fremover!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar