mandag 17. november 2014

Flashkurs

Etter alt styret med Maya, er det omsider over. Det vil si, det måtte to stressende dager inn i vårt neste kurs for å gå over. 

Forbasket!

Men ser man det, her er det vi endte med til slutt.
Oppgaven var enkel; Jobb i grupper på to og lag en enkel historie på opptil 50 sekunder, med to til tre karakterer. Jeg har modellert og animert gubben og gnageren, samt bygget settet og satt lyset.
Ikke akkurat show-kvalitet, men definitivt ikke et dårlig førsteforsøk!





Og så er det Flash, da.

Adobe Flash er heldigvis et program jeg er kjent med fra før, så jeg setter ikke lista for høyt. Det var på høy tid med et pusterom etter mayakurset. Jeg tror likevel jeg har prestert å gjøre noe i overkant tidkrevende, men det får fare som best det kan. Det er ting jeg har lovet å gjøre i lang tid, som jeg er nødt til å få gjort.

Det irriterende med Flashkurset her, er at jeg som tidligere bruker av programmet likevel ble påtvunget enkelte øvelser i bruk av knapper og enkel koding - og på den andre siden, har det vært alt for dårlig gjennomført til at helt ferske på programmet skal ha en sjanse til å vite hva de driver med. Ikke helt bra. Noen oppfølging er det heller ikke. Det vi vet, er at alt skal være ferdig til Torsdag.
Tjuhuu?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar