mandag 27. juli 2015

Cintiq i sør

Denne uka tilbragte jeg i Kristiansand hos min onkel og tante, med det avvik at kusina mi - som jeg vanligvis tegner sammen med - ikke var hjemme. I huset har det vært flytterush, men jeg fikk likevel tid til å leke litt med min vakre kusines tegnebrett - en Wacom Cintiq! (Tegnebrett hvor dataskjermen vises på selve brettet) Selv er jeg vant med normale tegnebrett, og har velutviklet øye-skjerm-koordinasjon.... så flere ganger tok jeg meg selv i å stirre på selve dataskjermen i stedet for ned hvor jeg berørte med pennen.

Jeg føler dessverre at jeg begynner å bli rusten. (Igjen - aner vi et mønster?) Jeg planlegger å fokusere mer på skriving fremover, så jeg får på en måte ikke boltret meg like mye i skisseboka - og jeg har ikke engang begynt å skrive! 

Det som spesielt får lide, er utseendet på karakterene mine. Jeg forventer ikke at de skal holde seg til det gamle utseendet for alltid, men det går jo an å være litt grei...


Kattejente


En forsøkt remake av en gammel tegning. Jeg ble for ambisiøs og ga opp etter kort tid...




Jeg kjøpte meg ei ny skissebok i grimstad, kanskje jeg får somla meg til å dele litt av det til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar