mandag 19. oktober 2015

Inktober! - del 2

Den siste bolken med inktober-tegninger her føler jeg har en god match i stil seg imellom. I hvert fall et par av dem. Jeg, som så mange andre, har som tidligere nevnt hatt en fortid med en besettelse av ulver. Det var i grunn noe som var introdusert til meg gjennom venner, men jeg omfavnet det og hev meg på å lage ymse slags karakterer som var både ulver og dyremennesker. Siden den gang har utviklingen vært stor - på alle plan, egentlig. Denne inktober/OC-oktober-utfordringen lar meg besøke og presentere min fortid, som er hjertelig, samtidig som det er aldeles latterlig. Jeg humrer for meg selv når jeg kikker på gamle karakterdesign jeg ikke har tenkt på eller sett på evigheter.

Merk at beskrivelsene mine under reflekterer mer hva jeg tenkte den tiden jeg skapte figurene, snarere enn hva jeg faktisk synes. ...I tillegg til hva jeg faktisk synes.


#8 - Milayra Contripeth - kallenavn "Victim" - er en "Fabel-ulv".  Hun er kliss lilla, har en silkemyk 
og tykk pannelugg som dekker hennes høyre øye. Hun har evnen til å stjele andres utseende og utgi 
seg for å være dem (også mennesker). Det eneste som røper henne, er sagtanngliset hennes. Jeg synes 
å minnes at hun også kunne forflytte seg gjennom speil og greier, men de minnene sitter for vagt til å 
bekrefte ordentlig. Jeg ga aldri noe argument eller grunnlag for kallenavnet hennes, men går ut fra at 
det var i en tid hvor engelsk bare var verdens kuleste greie og ALT hørtes bedre ut på engelsk. ... *Grøss*

#9 - Speed er bare kallenavnet her og - Hans originale "egentlige" navn var Nicholas Hamsworth. Jeg 
husker en gang jeg lå hjemme i senga mi og hadde brukt hele dagen på å huske, "hva i alle dager var 
etternavnet på den karakteren?" - så kom det til meg, jeg satte meg brått opp i sengen og sa høyt 
"Hamsworth!" som et "eureka" for meg selv. 

Han er besatt av en demon for det meste av tiden, men når fullmånen stiger på himmelen settes 
demonen i sjakk av at varulven egentlig skal miste alt vett og respekt. Eller noe sånt. Så ved siden av 
at han kveles av sin overdimensjonerte tunge, har han det i grunn best som varulv.
#10 - Cratzia er neste freak-ulv på lista; mentalt utilregnelig og forvridd, går hennes eksistens mest ut 
på å gulpe og spy etsende syre, både med vilje og ikke. Hun er storesøster til Victim, og sammen er 
de... øh... to veldig forstyrrende utseende ulver. Merk de to øreringene hennes - de betyr at hun var 
nummer to i valpeflokken. Oyes. ...yes.
#11 - Courtes er minstebror til Victim og Cratzia. Og naturligvis er han den ondeste! Han er sååå sykt 
ond, har en hvit slangetunge og giftige klør av gull. Gassen han puster gjør deg svimmel og uklar i 
hodet, slik at han kan vende deg mot dine venner. WOAWW SÅÅÅ KUL OG OND, JØSS!
#12 - Og omsider ble det bremset litt på ulvene - Ress er ei hundejente (Pokker!). Det originale navnet hennes 
er "Reth Riever", som så klart ikke er et ordspill på noen hunderase eller noe, neeeida. Hun var i 
utgangspunktet, i likhet med Tatchu/Lynnea og LL/Ella (se forrige post) basert på meg. [badass 
tenåring] Jeg skapte henne nok i den perioden der jeg skjønte at hverken Lynnea eller Ella liknet 
særlig på meg selv lenger. Eller, i hvert fall ikke hvordan jeg så meg selv. 
(De var forøvrig alle temmelig Mary Sue - for de av dere som vet hva det er)


#13 - Å gud, nå husker jeg... Hu her var slemmingen i en historie jeg skrev med Ress som 
hovedperson. Jeg tror jeg fant på henne tidligere en gang, men vet ikke sikkert. Med sine 
FABELAKTIGE KREFTER ville hun dominere byen. Eller noe. Må se, husker ikke helt hva slags 
krefter hun hadde.... Hva kan det ha vært? Gaah, jeg har det på tunga Mmmnn........ neeei.. nei. Noe så irriterende.... hm.




Disse tegningene har alt vært publisert på min div-tumblr: tatchudorf.tumblr.com

Forresten, pensjonerte tidligere i år et pennal jeg har hatt siden ungdomsskolen. Det har tjent meg godt, men skal jeg være helt ærlig.... det var ikke helt min farge. Heldigvis har jeg nok av pennal til alt stæsjet jeg nesten aldri bruker, haha! ...Ahem.




2 kommentarer:

  1. O hoi! Jeg har vist drodlet noe for deg.
    Anner ikke om fargene på klærene ble riktig.
    Håper du likern'n!

    https://drive.google.com/file/d/0B16q7mNZWgABbjUxLXdnSENMYkU/view?usp=docslist_api

    SvarSlett
    Svar
    1. Aaaaaaaa såå fin!! //beklager så alt for sen tilbakemelding omg
      Tusen takk! Har ikke bestemt fargene på klærne ennå, synes denne ble kjempefin! Ray ble kjempeskjønn i stilen din :0
      Må tilstå at jeg har printet den ut og hengt den på veggen min sammen med vannfarge-tegninga du sendte meg. Igjen, tusen, tusen takk!

      Slett