mandag 2. november 2015

Inktober! - del 4

Her kommer en head'n shoulders-dusj fra resten av inktober, gutta! Lenger ned ligger en full recap av hele inktober.

#23 - Vladimir
Klisjé navgitt vampyrkarakter som forhåpentlig viser seg 
å være mindre klisjé om han noen gang får tatt del i en hirnagardfortelling.
Så mange historier å fortelle! Gaahh!

#24 - Johan
Han her kjenner dere! Om det ikke har latt seg vise før; jeg har store planer for denne karen. 
Han er den av mine som har absolutt mest historie bak seg, Det er såå mye jeg vil dele 
om ham gjennom tegneserieformatet, at jeg knapt vet hvor jeg skal begynne. Faktisk ble 
denne bloggen startet med tanken at den skulle følge utviklingen av en tidlig tegneseriefortelling 
om Johan. Siden gled dette ut til å bli en vanlig tegneblogg i stedet. Men jeg håper virkelig at jeg 
en dag får fortalt Johans historie og delt den med dere!

#25 - Kessie
Colliejenta her er kun en bikarakter. Her er hun avbildet som mye eldre enn 
hun egentlig er, eller noen gang vil bli. Hun har kun et kort møte med en av hovedhistoriene 
rundt Hirnagard, men jeg har ikke kommet så langt som å skrive henne inn i noen fortelling 
- selv om jeg vet hvor hun hører til.

#26 - Mike
Det var ikke meningen, men akkurat denne tegningen endte med å 
minne meg veeeeldig vagt om pappa. Beklager sneipen, paps!
Mike var en patetisk gjengleder i den mer urbane delen av Hirnagard. 
Han har foreløpig ingen funksjon for noen fortelling, men jeg ser for meg at 
han kan brukes ett eller annet sted.
Men åh, se så kul han er! Sneip i kjeften og greier! Sååå kul!

#27 - Zarakhan
Overraskelse! Jeg var ikke tom for ulver likevel! 
Riktignok kom han aldri videre fra konsept/designstadiet, men jeg tror hele tanken bak 
hans eksistens var å få designet en maskert ulvekarakter. Det er langt i fra en ny ting, da. 
De er over alt på internett!

#28 - Matti
Suksessrik og populær popstjerne i den moderne delen av Hirnagard. 
I tegningen presterte jeg å skrive navnet hans på gamlemåten, selv om jeg i ettertid har 
bestemt meg for å droppe H-en. (Du kan argumentere for at det er kjempelett å redigere vekk H-en i photoshop.... i så fall er jeg helt enig) 
- hovedtingen med ham var vel hans problematiske forhold til sin far, som ikke anerkjenner ham 
på grunn av hans seksualitet. Det var noen andre fortellinger også, men jeg har vurdert å muligens 
droppe ham som karakter, eller i det miste droppe de rollene han foreløpig har. 
Hva kan jeg si?
Det er komplisert.

#29 - Kargovski
Hei der, kjekkas! Kargo er en av de få som har vært "publisert" så å si. 
De av dere som har lest Tjenesten har sett ham før. Dessverre føler jeg ikke lenger at Tjenesten 
avgir et korrekt bilde av hendelsen/fortellingen, og jeg behøver å tenke over et par ting på nytt... 
For å være ærlig, ønsker jeg å gjøre en remake av Tjenesten, men det får komme senere en gang jeg har tid. (og har laget andre tegneserier)

For å snakke om hans originale rolle fra 2008...
Han dukket først opp som styrmann(?) for rivalen til Ray (Hovedpersonen i Tjenesten) 
- som på den tiden var kaptein på et knøttlite skip - med bestekompisen Kekko som eneste bemanning. 
Mm. 
Gjennomtenkt. 
Kargovski jobbet under piratkapteinen Lexia (ei ku), og var en mester i fekting. 
Tanken var at han på et tidspunkt skulle lære vekk sine kunnskaper til Raymond osv osv... 
men som vist fra Tjenesten, gikk det riktig annerledes for seg! 

#30 - Rodrigo
En maskert dukkemaker. Vet ikke om det er kult eller klisjé?

#31 - Amy
Dukkemakerens datter. Jeg hadde idé til en historie som var så å si en direkte ripoff av noen pokémon-episoder jeg så vidt kan huske... Den historien blir det nok ikke mye av, for å si det slik...



Vel gjennomført Inktober! 

Så er det tid for tilbakeblikk. Jeg tror faktisk at ulvene ble av de mest interessante tegningene i år. De tobeinte karakterene mine er hakket mer utfordrende å tegne interessante, kjenner jeg. Jeg fikk høre at #7 ser ut som han skal bæsje. Og jeg kan ikke si i mot på det...


Hm. Hva nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar