mandag 15. august 2016

Hva er klesdesign




Okay, så jeg har aldri hatt noe interesse for mote og denslags. Klær er ikke noe som bredt har interessert meg, og det reflekteres lett i karakterene jeg tegner. Repertoaret mitt går i klær jeg selv ville gått i, som er et snevert utvalg - og det blir jo kjedelig.

Embla og jeg har snakket lenge om at hun burde tegne klær til mine karakterer, for det er noe hun liker å tegne. Derimot er ikke hun like stødig på mannsanatomi eller fjes med utpreget hake - så vi tok en rask samarbeidsrunde med karakterene Johan og Drakir under. Bekledningen ble i denne støyten tilfeldig, men hvis vi faktisk går inn for å bruke denne fremgangsmåten, har det masser av kreativt potensiale.

Bare for skøy tegnet jeg en liten illustrasjon av gutta mine i de rare klærne. Uheldigvis for meg, er noen av tusjene mine så gamle at da jeg farget inn sirkelen i bakgrunnen, fant tusjen ut at nå var et godt tidspunkt å ta kveld. Fillern! Sånt ødelegger. Aldri mer skal jeg kjøpe Promarkers.

Johan og Drakir fant også veien til en dagens ink, med fargene begrenset til Wood Color-settet jeg har med Touch-markers.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar