mandag 9. januar 2017

Fargeblekk og tequila-Ganon

Etter jula har jeg fått testa litt på fargeblekket jeg fikk til jul - og jeg elsker det! Fargene blir ordentlig sterke, spesielt det gule blekket. Her har jeg testa blekket på tegninger av Drakir og Johan (??) i litt alternativ bekledning.





Jeg savner litt den tiden da man kunne ta seg tid til litt teite greier - men kanskje det bare kommer an på hva man gjør med den tiden man har....

Blant tegnere på nettet er "tracing", altså det å tegne over noe annet, et viden kjent begrep og problem. Populære tegnere opplever ofte at mindre flinke folk "tracer" tegningene deres og utgir det som sitt eget arbeid, uten å oppgi kilder.

Her om dagen brukte jeg tiden min på tracing bare på gøy.
Jeg så for meg at det ville være moro om Ganondorf prøvde å infiltrere en base/by i Hyrule på samme måte som Joseph Joestar (i disse klærne omtalt som Tequila-Joseph) gjør i dette klippet:


Hva kan jeg si? Noen vil kanskje anse det som totalt fjas - for meg var dette verdt all min tid.



Jeg jobber stadig med å skrive på det jeg håper kan bli en tegneserie en dag. Hvis alt går som jeg håper (noe som er litt vel ambisiøst), burde jeg ha selve fortellingen ferdig innen slutten av Januar.

2 kommentarer: